MENU

Image Map

poniedziałek, 12 maja 2014

Let's Cook! - Banoffee (tarta bananowo-karmelowa)



Cześć i czołem! Kolejny przepis puka do Waszych drzwi... dziś coś słodkiego! :)
Jako, że nie jestem wybitnym cukiernikiem, a talent w pieczeniu ciast odziedziczyłam po mamie (która umie robić jedynie to... naleśnikowe) postanowiłam zrobić coś prostego.
Coś co nie wymaga zbytnich umiejętności, nie wygląda zbyt zaskakująco i widowiskowo, ale za to zawsze smakuje świetnie!
Mały kawałek potrafi dostarczyć ogromnej ilości radości, a przede wszystkim słodkości!
Zapraszam więc na tartę banoffee :)

SKŁADNIKI na formę 22-23 cm średnicy:

2 szklanki mąki pszennej
4 łyżki lodowatej wody (ja dorzuciłam kostkę lodu)
3/4 szklanki oleju lub oliwy
6 dojrzałych bananów (lub więcej)
1 puszka masy toffee
/kajmak
1 cytryna
1 łyżka cukru brązowego

Mąkę przesiewamy na stolnicę i rozrabiamy z olejem cukrem i wodą na kruchą masę.
Zawijamy w folię i wkładamy na około 30 minut do lodówki. 
Po tym czasie przekładamy ciasto do formy lub tortownicy, dokładając centymetrową krawędź po bokach.
Wierzch ciasta dosyć gęsto nakłuwamy widelcem.
Pieczemy całość w piekarniku nagrzanym do 180 stopni na 10-12 minut.
Po tym czasie ciasto smarujemy cienką warstwą kajmaku (około 1/3 puszki). Układamy pokrojone i skropione sokiem z cytryny banany po czym całość pokrywamy resztą masy toffee.
Ja ciasto włożyłam potem jeszcze na 10 minut do piekarnika i piekłam w tej samej temperaturze aby banany delikatnie zmiękły i przeistoczyły się w lekką, bananową masę.
Ale właściwie ten zabieg może wydawać się dla Was zbędny, to już od Was zależy :)
Ciasto studzimy a potem chłodzimy przez kilka godzin (najlepiej całą noc)
Podawałam z dekoracją z bitej śmietany posypanej słodkim kakao :)


Smacznego!

3 komentarze:

  1. OMG ! Świetny przepis muszę spróbować, bo uwielbiam to ciasto a jadłam tylko gotowca z Mecyi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis właśnie tym inspirowałam :) Niestety ciasto z Mecyi jest drogie dlatego chciałam zrobić coś na wzór... nie zawiodłam się! Jest naprawdę pyszne! Dodatkowo bardzo opłaca się upiec je na spotkanie ze znajomymi - jedna blaszka wystarczy na wiele porcji bo jest słodkie i zapycha :)

      Usuń
  2. Wygląda pięknie i pewnie smakuje genialnie - fajne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń