MENU

Image Map

środa, 25 czerwca 2014

Let's Cook- Lekki i prosty torcik z owocami.


Czerwiec nas przywitał moi drodzy, pół roku za pasem. 
Ja odrabiam spore zaległości w pracy i szkole... 
Troszkę Was zaniedbałam więc aby osłodzić Wam ten stracony czas, przychodzę do Was z wspaniałym przepisem na tort z dwoma masami i owocami :)
Piekąc go w domu możecie użyć dowolnych smaków i dodatków, a torcik zawsze wyjdzie Wam taki jak sobie wymarzycie :)
SKŁADNIKI na biszkopt (na formę 22-23 cm):

5 jajek
3/4 szklanki cukru (drobnego)
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 mąki ziemniaczanej

Nagrzewamy piekarnik do 160-170ºC.  Dokładnie oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywno ale pamiętajmy żeby nie ubijać ich za długo. Do białek bardzo powoli dodajemy cukier. Następnie, miksując, dodajemy po jednym żółtku. Oba rodzaje mąki należy wymieszać, przesiać przez sito i bardzo powoli dodawać i mieszać delikatnie łyżką. Ciasto przekładamy do przygotowanej formy i wstawiamy na 35-40 minut do piekarnika. Po wyjęciu biszkoptu upuszczamy formę z około 50cm na podłogę, dywan, ścierkę lub coś innego (?) Po czym studzimy w otwartym piekarniku.

MASA

Z masą tu jest problem, bo przepisu nie mam :)
Kupiłam po prostu masę w proszku z DELECTA. Masa o smaku śmietankowym, kosztuje około 2,50. Ja kupiłam w Biedronce. Aby zrobić inny smak wystarczy użyć dodatkowych składników, np do masy czekoladowej dodajmy płatków czekolady, kakao, do pomarańczowej możemy użyć skórki z pomarańczy lub olejku pomarańczowego, do waniliowej odrobinkę startej laski wanilii lub aromatu waniliowego... :)

OSTATNI SZLIF

Ostatni etap to wykończenie i przystrojenie tortu. Biszkopt podzieliłam na dwa blaty. Ciasto nasączyłam prostym ponczem z łyżeczki wódki, soku z cytryny i wody. Przełożyłam masą czekoladową a wierzch i boki posmarowałam masą śmietankową. Boki tortu obsypałam kokosem a górę tortu przystroiłam truskawkami i resztką czekoladowej masy. Aby truskawki na dłużej trzymały się świeżo posmarowałam je gęstą truskawkową galaretką.



Mam nadzieję, że chociaż odrobinę Was ułaskawiłam tym postem :) Jak tylko załatwię wszystkie moje sprawy osobiste, obiecuję Wam poprawę! :)


SMACZNEGO!

3 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie:) Nie wiem czy odważyłabym się sama piec biszkopt:P Można go łatwo zepsuć:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwaga, uwaga! To jest mój pierwszy w życiu biszkopt! Naprawdę! :)

      Usuń
    2. To gratulacje!:D Czyli tylko próbować:D

      Usuń